Resorna ska upplevas som smidiga

Replik till Jan Backman.

Det var tråkigt att höra att du upplevt att vi inte är sanningsenliga i vårt tidigare svar, det har aldrig varit vår avsikt.  

Du har rätt i att byten som är kortare än fem minuter inte syns i vår reseplanerare och kräver manuell ändring från vår sida, vilket vi nu också gjort vid bytet i Kärna.

Detta kan också ha lett till att du tidigare fått besked från vår kundservice om att resegarantin inte gäller kring fallet med de 14 skolbarnen. Du är därför välkommen att åter höra av dig till vår kundservice så vi kan se över ärendet. Om du har ett ärendenummer underlättar det mycket för oss.

Vårt tidigare besked om att vi inte hade några inrapporterade problem med bussar som inte väntar in varandra stämde inte fullt ut. Vi har haft en dialog med förarna på linjerna och bett dem vara mer uppmärksamma på detta så att det ska fungera bättre för er resenärer.

Vad det gäller vår förseningsersättning så utgår vi från den lag som hela branschen följer, vilket till exempel ger ersättning av det fulla biljettpriset vid över 60 minuters försening.

Vårt mål är alltid att resor med oss ska upplevas som smidiga, vilket det inte alltid tycks ha gjort i ert område och det är något vi självklart tycker är beklagligt. Vi är tacksamma för synpunkterna som du delar med dig av.

Henrik Kjellberg

Västtrafik