ICA-MAXI i Kungälv ändrar gränsen för inköp inför hemkörning från 100 kr till 800 kr dvs en höjning med 800%. Dålig kundservice, tycker en trogen Ica-kund på 78 plus.
ICA-MAXI i Kungälv ändrar gränsen för inköp inför hemkörning från 100 kr till 800 kr dvs en höjning med 800%. Dålig kundservice, tycker en trogen Ica-kund på 78 plus. Bild: Frida Ekborg

Detta är dålig kundservice, Ica Maxi!

Att höja gränsen för inköp med hemkörning från 100 kronor till 800 kronor är inte kundservice - det är åldersdiskriminering av Ica Maxi i Kungälv, skriver en trogen Ica-kund på 78 plus.

ANNONS

Kundservice är fantastiskt. Det sätter ju kundens bästa i fokus. Meningen är ju att följa efter vad kunden vill ha. Detta stämmer ju inte alls när ICA-MAXI Stormarknad i Kungälv ändrar gränsen för inköp inför hemkörning från 100 kr till 800 kr dvs en höjning med 800% (för själva kostnaden för utkörning av inköpet är densamma).

För mig (ålder 78+), och som mångårig trogen ICA-kund blir detta orimligt. Jag har inte bil, körkort eller hemtjänst och är beroende av hemleverans av mat, men som ensamstående kan jag inte leva upp till ICAs krav på att köpa för 800 kr per beställning (jämför med 100 kr tidigare).

ANNONS

Leveransavgiften är densamma och det är betalar jag gärna för servicen.

Är inte detta att se som en form av åldersdiskriminering då jag knappast kan vara ensam om att vara beroende av små leveranser till ensamhushåll, men där vi vill och kan klara oss själva utan att ligga samhället till last.

Bättring - och kundanpassning - från ICA önskas.

Kram från en trogen ICA-kund

LÄS MER:Kungälvsborna kritiska till byggplanerna på Maxi-parkeringen

LÄS MER:Här är billigaste – och dyraste – mataffären i Kungälv 2024

ANNONS