Ett år med passion för mat och människor

Coop Kongahälla fyller ett år! Detta kommer att firas i butiken med en jubileumsvecka som startar 23 mars.

– Vi har överträffat alla förväntningar när det kommer till antal kunder och försäljning. Det tror jag beror på att våra medarbetare förmedlar engagemang, passion och stor kunskap, säger Benjamin Rutmark, butikschef.

…Men också att de lyckas med sin fina färskvaruprofil. De fortsätter vara lyhörda för kundernas önskemål och förslag till förbättringar.

– Vi är ödmjuka och inser att vi aldrig kommer att bli helt klara. Resan har precis börjat, vi vill odla en ständigt pågående förbättringskultur. Vi har gjort kundundersökningar som tydligt säger att det vi gör är uppskattat, säger Benjamin.

Det som utmärker Coop Kongahälla är de olika färskvarudelarna som frukt och grönt, delikatessdiskarna, bageriet (med en hantverksmässig mycket hög nivå) och det egna köket. Men också den stora bredden bland varor och utbud.

– Vi är en butik för alla; oavsett krav på kvalitet eller prisklass. Vi gör ständigt småjusteringar i detaljer för att på så sätt också förbättra helheten. Dagens ”bra” är morgon­dagens ”normala”, det gäller att hela tiden leva upp till – och överträffa förväntningar.

De flyttade potatisen några meter inom samma avdelning efter feedback från kunder. Nu är den mer lättillgänglig och synlig. Allt för att göra det så enkelt som möjligt för dig som handlar. Men den största framgångs­faktorn ser Benjamin i de mänskliga värdena.

– Många kedjor jobbar efter liknande koncept, vi vill fortsätta att utveckla vår egen unika karaktär och anda. Det som finns på hyllorna kan alla kopiera men inte människorna, det är de som skapar vår unika prägel med sitt engagemang och sin kunskap. Vi är också medlemsägda, till skillnad från andra kedjor och har gått från några enstaka medlemmar i Kungälv till flera tusen på bara ett år. Det är fantastiskt bra!