Kungälvs-Posten
Lördag, 20 januari 2018
Till vänster: Butikschef Sofie Hilmersson med ICA Maxi Kungälvs fyra Matkassar: familj, vego, bistro och inspiration (som även finns gluten- och laktosfri). Till höger: Verksamhetschef Johannes Larson vid dörren i butiken där kunderna hämtar upp sina Matkassar på måndagar 15-20.
Till vänster: Butikschef Sofie Hilmersson med ICA Maxi Kungälvs fyra Matkassar: familj, vego, bistro och inspiration (som även finns gluten- och laktosfri). Till höger: Verksamhetschef Johannes Larson vid dörren i butiken där kunderna hämtar upp sina Matkassar på måndagar 15-20.

ICAs Matkasse allt populärare

Vad ska vi äta ikväll? Den frågan kan ofta sluta med en djup suck. På ICA Maxi Kungälv kan kunderna nu köpa både tid och inspiration – butiken har nämligen lanserat nyheten ICAs Matkasse.

Efter enbart några veckor på marknaden har ICAs Matkasse blivit populär bland Kungälvsborna. David Stenström berättar att han och hans familj har beställt matkassen från ICA Maxi Kungälv i fyra veckor.

– Vi har köpt familjekassen, tredagars, och alltid varit jättenöjda. Det är skönt att ha färdiga recept och varor de dagar då man inte vet vad man ska laga, säger David Stenström.

ICA Maxi Kungälv erbjuder idag fem olika kassar: familj, vego, bistro och inspiration som även finns som gluten- och laktosfri. Kunden beställer sin matkasse på www.maxikungalv.se och hämtar sedan upp matkassen på måndagar hos ICA Maxi Kungälv klockan 15-20.

Kunden Claes Hansson var i måndags på plats för att hämta sin första ICAs Matkasse i butiken.

– Vi nappade på nykundserbjudandet. Vi har länge funderat på att köpa Matkasse, det är ju så bekvämt. Så nu kör vi lite på prov, säger Claes Hansson.

ICA Maxi Kungälv har valt att erbjuda alla sina kunder ett nykundserbjudande, för enbart 299 kronor köper alla deras kunder sin första kasse.

– Med vårt låga pris utmanar vi verkligen våra konkurrenter på matkassemarknaden, säger Johannes Larson, verksamhetschef på ICA Maxi Kungälv.

Varför har ICAs Matkasse blivit så populär?

– Idag är det viktigare än någonsin för kunderna att spara tid i vardagen. De vill spara tid, men samtidigt få inspiration. Vi har stor variation på våra kassar och recept. Det finns kassar för 3 till 5 dagar till 2 till 6 personer, säger Johannes Larson.

Relaterade artiklar
Fler artiklar